Veel gestelde vragen over verhuur

Wat moet ik overhandigen bij het ophalen van de huurauto?
Huurders met een woonadres in Nederland:

  • Een geldig rijbewijs
  • Een adreslegitimatie (bijv- brief gemeente of bank)
  • Pinpas of credit card voor de borgsom
  • Bij het huren van een vrachtwagen (rijbewijs C) een chauffeurspas
  • Bedrijven dienen een uitstreksel van de Kamer van Koophandel te overhandigen (niet ouder dan 6 maanden)

Vanaf welke leeftijd kan ik een auto huren?
De minimale leeftijd waarop je een auto kunt huren is 21 jaar.

Hoe lang moet ik in het bezit zijn van een rijbewijs om een auto te kunnen huren?
Je dient minimaal 1 jaar in het bezit te zijn van een rijbewijs B.

Kunnen de kosten voldaan worden met een pinpas of creditcard of contant aan de balie?
Zowel pinpas/creditcard.

Worden de huurauto’s volgetankt meegegeven?
Al onze huurauto’s worden volgetankt meegegeven. Je kunt de auto volgetankt inleveren.

Mag alleen de hoofdhuurder in de huurauto rijden?
Alleen de hoofdhuurder mag in de gehuurde auto rijden. Je kunt extra chauffeurs opgeven bij het huren van de auto. Voor een extra chauffeur betaal je 1,50 euro per dag extra. De extra chauffeur dient ook in het bezit te zijn van een geldig rijbewijs. De hoofdhuurder blijft verantwoordelijk voor eventuele schade.

Kunnen huurauto’s buiten openingstijden opgehaald worden?
Indien je regelmatig huurt en ook wel eens buiten openingstijden een auto wilt ophalen dan is dit bespreekbaar.

Worden huurauto’s afgeleverd dan wel opgehaald?
Eventueel kunnen auto’s in overleg worden afgeleverd danwel opgehaald bij zakelijke klanten.

Kan de huurauto na sluitingstijd teruggebracht worden?
De huurauto kan alleen in overleg na sluitingstijd teruggebracht worden. De auto kan geparkeerd worden (denk aan eventuele parkeerkosten). Je blijft verantwoordelijk voor de huurauto tot wij de auto gecontroleerd hebben de volgende ochtend.

Kan de huurauto op een andere vestiging teruggebracht worden dan waar hij is opgehaald?
In overleg kan de auto kosteloos bij een andere vestiging ingeleverd worden.

Hoe kan ik een reservering wijzigen of annuleren?
Voor het wijzigen of annuleren van een reservering kun je contact opnemen met een van onze vestigingen.

Kan ik de huurperiode verlengen?
Het verlengen is altijd mogelijk. Je dient hiervoor contact op te nemen met de vestiging waar de auto gehuurd is.

Hoe werkt de facturatie en wanneer ontvang ik mijn borg retour?
Aan het einde van de huurperiode ontvang je, indien gewenst en wanneer dit doorgegeven wordt in de shop, tegen betaling van €2,50 de totaalfactuur per mail of per post. De resterende borg wordt binnen 5 werkdagen teruggestort op de rekening.

Kan ik een auto met een trekhaak huren?
Ja, dat kan op aanvraag. We hebben een beperkt aantal personen- en bestelauto’s in de vloot met een trekhaak. Huurauto’s met trekhaak dient u te reserveren.

Wat moet ik doen in geval van pech?
Krijgt u pech met de huurauto gedurende de huurperiode buiten uw schuld om, bel dan naar ons nummer 0316-294322.

Hoe is de kwaliteit van de huurauto?
De huurauto’s worden goed technisch onderhouden.  Bestel- en vrachtauto’s zijn meestal niet ouder dan 3 tot 4 jaar. Bovendien worden onze huurauto’s voor een nieuwe verhuring altijd goed gecontroleerd.

Zie voor meer informatie de BOVAG huurvoorwaarden.